سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت ابادگران جوان استان کرمان

اوقات شرعی
خدایا! به تو پناه می برم از دانشی که بهره نمی دهد و از دلی که فروتن نمی گردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

:: ParsiBlog ::KhazoKhil ::

 
 
منوی اصلی

 RSS 
خانه
شناسنامه
پست الکترونیک
ورود به بخش مدیریت


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 117878

 
 
درباره خودم
 
 
لوگوی وبلاگ
 
 
خبرنامه
 
 
طراح قالب

 طراح : پایون  

 
 
آرشیو

یاداشتهای گذشته
یاداشتهای گذشته 2
زمستان 1386
بهار 1386
زمستان 1385
پاییز 1385

 
 
لوگوی دوستان


 
 
وضعیت در یاهو

یــــاهـو  

 
 
جلوگیری از ادامه حضور محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: در حالی که در یک ماه گذشته، تلاش‌های گسترده‌ای از سوی برخی مقامات اجرایی برای جلوگیری از ادامه حضور محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران صورت گرفته بود، اظهارات وزیر کشور، مبنی بر امکان کاستن دو سال از عمر شورای شهر دوم، این تلاش‌ها را با ابهام روبه‌رو کرده است.

بنا بر این گزارش، بر پایه رایزنی‌های سنگین انجام‌شده از سوی برخی مقامات اجرایی با اعضای دوره سوم شورای شهر، طیف حامیان دولت قصد داشت با ارایه استدلال انتخاب شهردار برای چهار سال و احتمال پیروزی قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری دور دهم، از تداوم حضور وی در شهرداری تهران جلوگیری کند. در این راستا، برخی از اعضای فهرست حامیان دولت نیز در مصاحبه‌هایی بر ترجیح انتخاب شهردار دیگری غیر از قالیباف به خاطر تداوم حضور چهار ساله در شهرداری تأکید کردند.

با این حال، طرح تجمیع انتخابات که از سوی نمایندگان مجلس برای هم‌زمان برگزار کردن انتخابات مجلس هشتم و ریاست‌جمهوری دهم ارایه شده بود که ارجاع آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام، احتمالا باعث می‌شد یک سال از دوره ریاست‌جمهوری نهم کاسته شود، دولت را واداشت تا در برابر این طرح، تجمیع انتخابات دهم ریاست‌جمهوری و دوره چهارم شورای شهر را ارایه کند که بنا بر آن، با کاهش نیمی از عمر شورای شهر سوم، دوره آن از چهار سال به دو سال کاهش می‌یابد.

در صورت جدی بودن دولت در این طرح، عمر شهردار دوره سوم شورای شهر، تنها برای دو سال برگزیده می‌شود و در این صورت، مهم‌ترین استدلال حامیان دولت برای برگزیدن شهردار برای چهار سال، اعتبار خود را از دست می‌دهد.
با این حال، برخی از عناصر ذینفوذ در دولت، بر این باورند که به دلیل روند شرایط اقتصادی و اجتماعی، شرایط دکتر احمدی‌نژاد برای رقابت‌های انتخاباتی دوره دوم وی در سال 1387 به مراتب بهتر از سال 1388 است و با سه ساله شدن دوره نهم ریاست‌جمهوری، هم از شهردار شدن و تقویت قالیباف که یکی از مهم‌ترین رقبای احتمالی دوره آینده به شمار می‌رود،‌ جلوگیری شده و هم شرایط رقابت‌های انتخاباتی آسان‌تر خواهد بود.

با این حال، گروهی دیگر از این طیف با یادآوری احتمال عدم موفقیت در انتخابات آینده، کاستن یک سال از دوره چهارساله ریاست‌جمهوری را فاقد توجیه کافی دانسته و بر استفاده کامل از ظرفیت زمانی دولت نهم، تأکید دارند.



جمعیت ابادگران جوان استان کرمان(سه شنبه 86 فروردین 28 ساعت 12:38 عصر )

دیدگاه‌های دیگران ()

 

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
آبادگران جوان از لیست جبهه متحد اصولگرایان حمایت می کند
[عناوین آرشیوشده]
 
Copyright © 2006-KhazoKhil.Com All Right Reserved