سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت ابادگران جوان استان کرمان

اوقات شرعی
چگونه کسی که نشانه های دین را نمی شناسد به بهشت برود؟ [عیسی علیه السلام]

:: ParsiBlog ::KhazoKhil ::

 
 
منوی اصلی

 RSS 
خانه
شناسنامه
پست الکترونیک
ورود به بخش مدیریت


بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 118002

 
 
درباره خودم
 
 
لوگوی وبلاگ
 
 
خبرنامه
 
 
طراح قالب

 طراح : پایون  

 
 
آرشیو

یاداشتهای گذشته
یاداشتهای گذشته 2
زمستان 1386
بهار 1386
زمستان 1385
پاییز 1385

 
 
لوگوی دوستان


 
 
وضعیت در یاهو

یــــاهـو  

 
 
بادامچیان: در اسلام همه چیز اخلاق است
بادامچیان: در اسلام همه چیز اخلاق است

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه‌ی اسلامی با بیان این‌که " در فلسفه‌ی مارکسیسم اخلاق جایگاهی ندارد و در لیبرالیسم نیز اخلاق برای کسب قدرت به کار رفته و یک ابزار محسوب می‌شود" گفت: در اسلام همه چیز اخلاق است.



دکتر اسدالله بادامچیان طی سخنانی درباره‌ی "اخلاق سیاسی" در نشست ماهانه‌ی جمعیت آبادگران جوان ادامه داد: اخلاق نقش مهمی در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها دارد. گاهی می‌بینیم که افرادی مرفه هستند ولی زندگی خوبی ندارند و در زندگی آن‌ها بی‌اخلاقی حاکم است. در مقابل آن افرادی هستند که از نظر مالی وضع خوبی ندارند ولی در زندگی دارای آرامش هستند و علت آن این است که آن‌ها در زندگی خود اخلاق را رعایت کرده و این زمینه‌ساز نشاط و شادی در زندگی آنان می‌شود.

وی به جایگاه اخلاق در ادیان الهی اشاره کرد و افزود: در اومانیسم غربی یا همان لیبرال‌دموکراسی غرب اخلاق در حد روابط فردی، شخصی و خانوادگی افراد محدود شده است و معتقدند که اخلاق به امور معنوی مربوط می‌شود و در سطح زندگی دنیوی و در صحنه‌ی سیاست جایگاهی ندارد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه‌ی اسلامی، با بیان این‌که " در مکتب اومانیسم غربی حاکمیت منافع تسلط دارد" گفت: در این مکتب سرمایه‌داری و پول حرف اول را می‌زند.

این فعال سیاسی در ادامه به تشریح دیدگاه‌های ماکیاول در عرصه‌ی سیاست اشاره کرد و گفت: به اعتقاد ماکیاول اخلاق باید در اختیار قدرت باشد و اگر قرار است قدرت جزء مبانی اصلی حکومت باشد در آن‌جا دیگر اخلاق غیرحکومتی و غیرقدرتی معنا ندارد. او در کتاب خود ( شهریار) به حاکمان می‌آموزد که چگونه از اخلاق جهت حفظ قدرت استفاده کنند و معتقد است که پادشاهان حق دارند به مردم دروغ بگویند مانند یک بیمار که می‌تواند به پزشک خود دروغ بگوید.

بادامچیان در ادامه به جایگاه اخلاق در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: سیاست در اسلام به معنای کسب قدرت نیست بلکه فقط یک علم است که مردم را به سمت اصلاح جامعه سوق می‌دهد. در اسلام اخلاق به این معناست که وقتی فردی می‌خواهد در مسندی قرار بگیرد، نگاه می‌کند که آیا شایسته‌تر از وی نیز در صحنه‌ی جامعه حضور دارد یا نه؟ که نمونه‌ی آن شهید رجایی است. موقعی که شهید رجایی به عنوان یکی از گزینه‌های پست نخست‌وزیری انتخاب شد و ما برای اعلام این امر به نزد وی رفتیم، او به ما اعلام کرد که یک هفته فرصت می‌خواهد که مطالعه کند آیا فردی مناسب‌تر از وی وجود دارد یا نه؟ اگر وجود ندارد آیا خودش می‌تواند این مسوولیت را به نحو مطلوب انجام دهد؟ و سوم این‌که اگر در این پست قرار گرفت گذشته‌ی خود را فراموش می‌کند یا نه؟ و رجایی بعد از سه هفته به ما جواب داد.

بادامچیان گفت: در حال حاضر اسلام در صحنه‌ی جهان گسترش پیدا کرده و هر روز از این مکتب الهی استقبال بیشتری می‌شود.




جمعیت ابادگران جوان استان کرمان(چهارشنبه 86 فروردین 22 ساعت 11:49 صبح )

دیدگاه‌های دیگران ()

 

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
آبادگران جوان از لیست جبهه متحد اصولگرایان حمایت می کند
[عناوین آرشیوشده]
 
Copyright © 2006-KhazoKhil.Com All Right Reserved