سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت ابادگران جوان استان کرمان

اوقات شرعی
آن که بى دانستن فقه به بازرگانى پرداخت خود را در ورطه ربا انداخت . [نهج البلاغه]

:: ParsiBlog ::KhazoKhil ::

 
 
منوی اصلی

 RSS 
خانه
شناسنامه
پست الکترونیک
ورود به بخش مدیریت


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 117935

 
 
درباره خودم
 
 
لوگوی وبلاگ
 
 
خبرنامه
 
 
طراح قالب

 طراح : پایون  

 
 
آرشیو

یاداشتهای گذشته
یاداشتهای گذشته 2
زمستان 1386
بهار 1386
زمستان 1385
پاییز 1385

 
 
لوگوی دوستان


 
 
وضعیت در یاهو

یــــاهـو  

 
 
ستاد انتخاباتی «حامیان دولت» در قالب ائتلاف اصولگرایان فعالیت کن
چمران در همایش کمیته دانشجویی ائتلاف اصولگرایان:

ستاد انتخاباتی «حامیان دولت» در قالب ائتلاف اصولگرایان فعالیت کند

عضو شورای معتمدین ائتلاف اصولگرایان از ستاد انتخاباتی «حامیان دولت اسلامی» خواست در انتخابات شوراها در قالب ائتلاف اصولگرایان فعالیت کنند.به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی چمران دوشنبه شب در اولین جلسه کمیته دانشجویی ائتلاف اصولگرایان پس از اشاره‌ گذرا به سه گام موفقیت‌ آمیز اصولگرایان در انتخابات شوراهای دوم، مجلس هفتم و ریاست جمهوری گفت:این پیروزی‌ها در سایه عنایات خداوند متعال، کمک‌ مردم و وحدت در جبهه اصولگرایان حاصل شد.



وی از این که گروههای اصولگرا همچنان در باره انتخابات شوراها به لیست واحد نرسید‌ه اند ابراز تاسف کرد و افزود:یادم است در انتخابات ریاست جمهوری هم برای رسیدن به اجماع و رفع تشت ها تلاش بی‌وقفه می‌کردیم که خوشبختانه به نتایج خوب هم رسیدیم.
عضو شورای معتمدین اصولگرایان در عین حال تاکید کرد: عبرت گرفتن از تاریخ، تکرار تجربه‌های تلخ آن نیست و باید همه گروههای اصولگرا در شرایط کنونی برای وحدت بیش از پیش تلاش کنند.
از مهدی چمران در خصوص روند شکل گیری شورای معتمدین و آنچه که در این شورا می گذرد سئوال شد که وی در پاسخ اظهار داشت: از مدتها قبل دوستان برای این که تفکر اصولگرایی به اجماع خوب برسد دور هم جمع شدند؛بعد از این که صحبت‌های خود را کرده و به زمان تصمیم گیری رسیده بودند، از حدود یک ماه قبل نیز از من برای شرکت در جلسات شورای معتمدین دعوت کردند،من هم مثل دوره ریاست جمهوری در این دوره نیز برای همفکری و نزدیک کردن آراء و ارائه فهرست واحد اصولگرایان در جلسات شرکت می کنم.
چمران افزود: البته این تلاش ها در جریان اصولگرا در حالی ادامه دارد که جناح مقابل،به فهرست واحد رسیده و یا اینکه در حال رسیدن به لیست مشترک است. فکر می‌کنم اگر جناح مقابل به فهرست مشترک نرسیده باشد بالاخره به لیست مشترک می‌رسد؛در ضمن اگر هم رسیده باشند، اجباری به اعلام آن ندارند.
عضو شورای معتمدین اصولگرایان ادامه داد: ممکن است رقبا نخواهند درباره فهرست مشترک حرفی بزنند. چرا که تصور می کنند اگر درباره این فهرست چیزی بگویند، گفتنشان سبب ‌شود اصولگرایان هم سعی ‌کنند به فهرست واحد برسند.
وی تصریح کرد:البته در جریان اصولگرا، با سهم خواهی گرو ه ها و احزاب موافق نیستیم.
به گفته چمران، اگر قرار باشد در ارائه فهرست مشترک برای انتخابات شوراها، روال سهم خواهی طی شود، اثرات مثبت و منفی آن برای شوراهای شهر خوب نخواهد بود. شورای شهر صحنه یارکشی و یارگیری نیست؛ شوراها کار تخصصی است و در آن نمی شود کار سیاسی کرد و لذا در شوراها باید بیشتر تخصصی‌ فکر کرد.
عضو شورای معتمدین اصولگرایان با اشاره به این که برای انتخاب افراد جهت تهیه لیست مشترک اصولگرایان،حدود 8 اصل مهم داریم، بیان داشت: تعهد،فرض مسلم است و یکی از اصول جدی، تخصص افراد است.
وی افزود: اصل دیگر این است که افراد از جناح‌های سیاسی و چهره‌های کاملا شناخته شده سیاسی نباشند و متخصص باشند،چون سیاسی ها برای شوراها آن گونه که باید نمی‌توانند موثر باشند؛ اگر چه در بیرون هم این توهم را ایجاد می‌کنند که شوراها هم می‌توانند کار سیاسی کنند.
چمران ادامه داد:کارآیی و هماهنگ بودن، یکی دیگر از اصول مهم برای انتخاب افراد برای شورا ها است؛چرا که اگر اعضا با هم هماهنگ نباشند، قاعدتا کارها خوب پیش نمی‌رود.
عضو شورای معتمدین اصولگرایان، مقبولیت نسبی اجتماعی را از دیگر اصول برای انتخاب افراد دانست و افزود: ممکن است افراد ناشناس باشند، اما باید حامی دولت و نه مخالف آن باشند.
چمران اظهار داشت: اصول هشتگانه فوق را به احزاب مختلف اصولگرا اعلام کرده ایم و گفته ایم که افرادی را با این شاخصه ها و نه به صورت لیست، معرفی کنند؛ حتی اگر20 نفر هم با این اصول می‌شناسند، معرفی کنند؛البته تعداد زیادی از شخصیت‌ها را تاکنون گروهها معرفی کرده‌اند که برای ما راهگشا بوده است.
چمران متذکر شد: هنوز برای ارائه فهرست مشترک به جایی نرسیده ایم و انشاءاله سعی می‌کنیم خداوند ما را برای این کار، هدایت و راهنمایی کند.
در ادامه این جلسه که به صورت پرسش و پاسخ ادامه داشت، دانشجویی در سئوالی از چمران درباره روند شکل گیری شورای معتمدین و معیارهای این شورا برای بحث در خصوص فهرست مشترک و رفع برخی ابهامات درباره اعضای این شورا جویا شد که وی در پاسخ بیان داشت: شورای معتمدین دوستانه در کنار هم جمع شده اند و چنین شورایی را به وجود آوردند؛ از زمانی که من حضور یافتم شاید یک جلسه آن هم به دلیل برخورد زمانی برگزاری جلسه با جلسه هیئت دولت درباره استان تهران،شرکت نکردم و همه اعضا شورای معتمدین در جلسات شورا به طور منظم و جدی شرکت می کنند.
به گفته چمران،انگیزه همه اعضای شورای معتمدین برای رسیدن به نقطه و نتیجه واحد بسیار بالا است.
دانشجویی با اشاره به سابقه رفاقت و حمایت جدی چمران از احمدی نژاد در گذشته و حال پرسید،برخی به نام «حامیان دولت» محدوده اصولگرایی را تنگ تعریف کرده‌ و تعریف جدیدی از اصولگرایی ارائه کرده اند. نظر شما درباره لیست حامیان دولت چیست؟
چمران در پاسخ اظهار داشت: در موضع من نسبت به آقای احمدی نژاد هیچ تغییری صورت نگرفته است؛ حامیان دولت در یک گروه اندک نمی‌گنجد؛ یکی از اصول ما در انتخاب لیست واحد، حامی بودن واقعی دولت است. کسانی که از دولت حمایت می‌کنند قشر وسیعی هستند و همه اصولگرایان خود را حامی دولت می دانند.
چمران تصرح کرد: سعی ما این است که دوستان و افراد حامی دولت به هر حال در جریان کلی اصولگرا بگنجند و این هماهنگی‌ را انشاء الله داشته باشند.
عضو شورای معتمدین اصولگرایان به تلاش های خود در راستای تحقق هدف مذکور اشاره کرد و متذکر شد: من در این زمینه با آنها صحبت‌هایی کرده ام،انشاء الله که بتوانیم به نتیجه برسیم؛ولی این خطر هم وجود دارد که شاید به نتیجه نرسیم.
چمران در ادامه،انتخاب همزمان شهردار با لیست شوراها را دارای موضوعیت ندانست و افزود: شورایی که می‌آید باید آزادی عمل داشته باشد که شهردارش را خود انتخاب کند و این انتخاب به آن دیکته نشود؛ از طرفی، این حق اعضای شورا است که شهردار را خود انتخاب کند.
از عضو شورای معتمدین اصولگرایان سئوال شد چه معیارهای مشترکی برای انتخاب دو شهردار سابق و کنونی در شورای شهر تهران داشتید؟و آیا عملکرد آقای قالیباف گویای این است که او حامی دولت است یا خیر؟ که چمران در پاسخ اظهار داشت: یکی از معیاریهای اصلی برای انتخاب شهردار و در درجه اول بعد از تعهد،کارایی، کارآمدی و توانمندی بود.
وی به انتخاب قالیباف برای شهرداری تهران اشاره کرد و گفت:فکر کردیم کسی که می‌خواسته کشور را اداره کند، می‌تواند کلانشهر تهران را نیز اداره کند.
چمران تصریح کرد:آقای قالیباف در جلسات مختلف قسم یاد کرده اند، اصولا هیچ قدمی بر خلاف حمایت از دولت برندارند و این را وظیفه شرعی خود می‌دانند، حتی اگر قبلا هم رقابتی داشته اند.
عضو شورای معتمدین اصولگرایان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد:در این که دولتی‌ها نباید در انتخابات دخالت کنند همه موافقیم، آقای احمدی نژاد نیز قطعا دخالتی در انتخابات نخواهند داشت.
چمران گفت:با توجه به ارتباطاتی که با آقای احمدی نژاد دارم،ایشان فرصت این کار را ندارند که در انتخابات دخالت کنند؛شاید قبلا دوستان از او مشورت می‌گرفتند،اما بعد از بحث های اخیر به ویژه تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز دولتی ها در انتخابات،برخی از دولت استعفا دادند و تعداد زیادی از مردم هم که از قبل در ستادهای انتخاباتی ایشان بودند دلشان می‌خواهد خود را حامیان و دوستان دولت قلمداد کنند و البته جلوی کار کسی را نمی‌شود گرفت و گفت که با این نام نباید فعالیت کنند.
عضو شورای معتمدین اصولگرایان به گروههایی با نام حامیان دولت توصیه کرد،از شخص رئیس جمهور مایه نگذارند. چرا که خدای نکرده شکست آنها، موجب ضربه خوردن به دولت باشد.
چمران تاکید کرد: همه حامی دولت هستند و درست نیست این محدوده را تنگ‌تر کنیم.
وی برای چندمین بار تاکید کرد: سعی ما این بوده اگر به نام حامیان دولت می‌خواهند فعالیت کنند، در جمع اصولگرا فعالیت کنند؛چرا که وحدت اصولگرایان، خود وحدت حمایت از دولت را می‌رساند.
وی با تاکید بر لزوم پرهیز از برطرف شدن برخی توهمات در باره «حامیان دولت» بیان داشت: نام حامیان دولت،این توهم را به وجود نیاورد که دیگران حامی دولت نیستند؛ متاسفانه خیلی از رسانه‌ها به این توهم دامن زدند و این توطئه‌‌ای بیش نیست.
عضو شورای معتمدین اصولگرایان در پایان از کارنامه دو شهردار منتخب شورای دوم شهر تهران دفاع کرد




جمعیت ابادگران جوان استان کرمان(شنبه 85 آذر 11 ساعت 12:20 عصر )

دیدگاه‌های دیگران ()

 

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
آبادگران جوان از لیست جبهه متحد اصولگرایان حمایت می کند
[عناوین آرشیوشده]
 
Copyright © 2006-KhazoKhil.Com All Right Reserved